Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ


  ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ
- Δάσος και κοινότητα
- Οικολογία- (προστασία και καταστροφή φυσικού περιβάλλοντος)
- Εθελοντισμός
- Έρευνα, μετρήσεις, καταγραφή και αναζήτηση λύσεων (στις εργασίες πεδίου)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 
Στόχοι γνωστικοί
-         Να γνωρίσουν την έννοια του δάσους (τεχνητού και φυσικού)
-         Να επισημάνουν τους χώρους πρασίνου της περιοχής μας
-         Να μπορούν να αναγνωρίζουν είδη της χλωρίδας και της πανίδας
-         Να μάθουν χρησιμοποιούν όργανα μέτρησης και υποστηρικτικό υλικό (χάρτες, πυξίδα, φυλλάδια και φύλλα εργασίας) στις επισκέψεις πεδίου
Στόχοι συναισθηματικοί
-         Να υιοθετούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στη συνετή χρήση κοινόχρηστων χώρων.
-         Να αποδέχονται ως αξίες υπέρτερες του οικονομικού κέρδους την προστασία της οικολογικής ισορροπίας, την ποιότητα ζωής και την αειφορία.
-         Να αναπτύξουν το αίσθημα της προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.
-         Να αναπτύξουν το αίσθημα της συλλογικότητας και να γνωρίσουν την κοινωνική προσφορά του εθελοντισμού
Στόχοι ψυχοκινητικοί
-         Να συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες και να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. 
-         Να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη μέσω της αναζήτησης αιτίων και συνεπειών.
-         Να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσιμες στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
-Γνωριμία με τους χώρους πράσινου στην περιοχή μας
-Σημασία του δάσους στην κοινότητα/ Παιδαγωγικό παιχνίδι
-Αναζήτηση λύσεων και συνεργασία με τους εκάστοτε αρμόδιους φορείς
-Επισκέψεις σε οργανώσεις προστασίας του περιβάλλοντος, στο ΚΠΕ Υπάτης, κ.α.
-Δράσεις μαθητών για τη βελτίωση του περιαστικού περιβάλλοντος

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
- Γεωγραφία Α γυμνασίου: Περιβάλλον πόλης και προστασία φυσικού περιβάλλοντος
-Γεωγραφία Β Γυμνασίου: Ε.Ε. και νομοθεσία για την προστασία περιβάλλοντος/ Μεσογειακή βλάστηση
- Βιολογία Α Γυμνασίου: η οργάνωση της ζωής, είδη πανίδας και χλωρίδας
- Χημεία Γ Γυμνασίου: μέτρηση pH νερού και εδαφών


Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος

1ος
ΜΗΝΑΣ
Διερεύνηση χώρων πρασίνου
Συλλογή πληροφοριών
Παιδαγωγικό παιχνίδι γνωριμίας με περιβαλλοντικούς όρους
2ος ΜΗΝΑΣ
Επεξεργασία πληροφοριών και χαρτών  
Δημιουργία πλάνου επισκέψεων
3ος ΜΗΝΑΣ
Συνεργασία με ΚΠΕ Υπάτης και
τοπικούς φορείς (στον όμιλο Φίλων του Δάσους, στο δασαρχείο, στο Δήμο Λαμιέων)                                     

4ος ΜΗΝΑΣ

Επισκέψεις πεδίου και
Συλλογή δειγμάτων
5ος ΜΗΝΑΣ
Ανάλυση δεδομένων,
Αξιολόγηση προγράμματος και
Παρουσίαση προγράμματος

15 σχόλια:

  1. Οι εντυπώσεις μου στους χώρους τους οποίους επισκεφτήκαμε δεν ήταν και τόσο καλές. Διαπίστωσα ότι σε όλες τις παιδικές χαρές υπήρχαν σπασμένες κούνιες, χαλασμένα παγκάκια, κομμένα δέντρα και πολλά σκουπίδια κάτω. Επίσης κάποιοι κάτοικοι δεν είχαν και τόσο καλούς τρόπους συμπεριφοράς και δεν δέχτηκαν να μας μιλήσουν.
    Λαμπρινή Μητσιού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν πήγαμε περίπατο με την περιβαλλοντική κατάλαβα πως η Άμπλιανη έχει αρκετά προβλήματα. Τα παρκάκια τα οποία επισκεφτήκαμε δεν ήταν οργανωμένα και είχαν πολλές ελλείψεις. Επίσης εντύπωση μου έκανε το ότι οι άνθρωποι ήταν κάπως απρόθυμοι και δεν απάντησαν ολοκληρωμένα στις ερωτήσεις.
    Μαρία Καρακούση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στον περίπατο του Σαββάτου εντύπωση μας έκανε η αδιαφορία των κατοίκων και η έλλειψη ευαισθητοποίησής τους. Συγκεκριμένα, αυτή η συμπεριφορά έγινε ιδιαίτερα αντιληπτή από τα πολυπληθή πεταμένα σκουπίδια, την παράνομη κοπή δέντρων αλλά και την άρνησή τους να συνεργαστούν μαζί μας για τη βελτίωση αυτής της κατάστασης.
    Γεωργία Τσιαβού – Νάσια Χριστοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η εκδρομή αυτή που κάναμε ήταν αρκετά εκπαιδευτική και διασκεδαστική. Μάθαμε σε τι κατάσταση βρίσκονται τα πάρκα της περιοχής μας και ταυτόχρονα διασκεδάσαμε με την ψυχή μας. Πήραμε συνεντεύξεις από περαστικούς ανθρώπους και μάθαμε τι πιστεύουν για την περιοχή τους. Κατά τη γνώμη μου ήταν η πιο απίστευτη εκδρομή που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής.

    Γρηγόρης Σμάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στον περίπατο που πήγα διαπίστωσα ότι στους περισσότερους χώρους υπήρχαν απορρίματα. Ακόμα υπήρχαν πολλά δέντρα αλλά απεριποίητα. Επίσης οι παιδικές χαρές ήταν σχεδόν κατεστραμμένες (χαλασμένες κούνιες, σπασμένα παγκάκια). Βέβαια, ο ένας από τους τρεις χώρους ήταν αρκετά καθαρός, αλλά υπήρχαν πολλά αρνητικά στοιχεία που τον υποβάθμιζαν. Πολλά δέντρα ήταν κομμένα επίσης. Ένα ακόμα αρνητικό στοιχείο είναι η αφιλοξενία των κατοίκων. Για παράδειγμα, αρκετοί κάτοικοι μας κατηγορούσαν για την καταστροφή του περιβάλλοντος και ενώ τους παίρναμε συνέντευξη κάποιοι σηκώθηκαν και έφυγαν! Γενικά οι εντυπώσεις μου από τον περίπατο για την καταγραφή και εξερεύνηση του περιβάλλοντος δεν ήταν καλές αφού υπήρχαν πολλά αρνητικά στοιχεία.
    Βαγγέλης Νταφλούκας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απογοητεύτηκα με τα μέρη που επισκεφτήκαμε επειδή δεν ήταν καθαρά και οι παιδική χαρά ήταν χαλασμένη. Τέλος μερικοί κάτοικοι δεν μας συμπεριφέρθηκαν σωστά και ευγενικά και αυτό με πείραξε γιατί εμείς προσπαθούμε να κάνουμε καλό κι αυτοί μας «φώναζαν»! Το καλό ήταν ότι εμείς χαρήκαμε που κάναμε αυτόν τον περίπατο.
    Εύη Πανάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η εκδρομή που κάναμε μου φάνηκε πολύ ωραία. Μάθαμε για τα πάρκα της περιοχής και διαδκεδάσαμε. Πήραμε πολλές συνεντεύξεις από κατοίκους της περιοχής και μάθαμε σετι κατάσταση βρίσκονται τα πάρκα της περιοχής. Κατά τη γνώμη μου ήταν η πιο διασκεδαστική και η πιο ενημερωτική εκδρομή που έχω κάνει.
    θανάσης –Ιούλιος Κιαμούρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η εξερεύνηση πάρκων, πλατειών και παιδικών χαρών στα πλαίσια της περιβαλλοντικής ομάδας ήταν πολύ εκπαιδευτική και φανταστική. Μάθαμε την κατάσταση του κάθε πάρκου. Πήραμε συνεντεύξεις από τους κατοίκους της περιοχής. Κατά την γνώμη μου ήταν η πιο ωραία εξερεύνηση που έχουμε κάνει.

    Κωνσταντίνος Μπλέτσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γενικά οι εντυπώσεις μου δεν ήταν οι καλύτερες. Το περιβάλλον είναι μολυσμένο και τα πάρκα που επισκεφθήκαμε αποδείχτηκαν ότι δεν είναι και το πιο ασφαλές μέρος για τα μικρά παιδιά.
    Νάσια Ελευθερίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο Δήμος πρέπει να φροντίσει να αντικαταστήσει τα παιχνίδια και να μαζέψει τα σκουπίδια για να γίνει καλύτερη η πόλη μας.
    Νεφέλη Θεοφανοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Δήμος πρέπει να φροντίσει να αντικαταστήσει τα παιχνίδια και να μαζέψει τα σκουπίδια για να γίνει καλύτερη η πόλη μας.
    Νεφέλη Θεοφανοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στη συνέντευξη που πήραμε από τους περαστικούς τους ρωτήσαμε τι τους άρεσε και τι δεντους άρεσε εκεί. Παρατήρησα πως οι άνθρωποι είχαν δυσαρεστηθεί από την καθαριότητα και τα έργα αυτών των χώρων. Τέλος τους εξηγήσαμε πως αυτές τους οι απόψεις θα συζητηθούν στο Δήμο και πως θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο γι΄αυτούς!
    Παπαδοπούλου Γεωργία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αρχικά πήγαμε σε 4 πάρκα της Άμπλιανης, είδαμε το περιβάλλον, καταγράψαμε μερικά επικίνδυνα και άσχημα σημεία και μετά αρχίσαμε τις συνεντεύξεις. Ρωτάγαμε τους ανθρώπους διάφορες ερωτήσεις σχετικά με τα πάρκα, μερικοί μας μιλάγανε μερικά λεπτά, άλλοι όμως είχαν δουλειές και δεν μας μίλαγαν.
    Λουΐζα Καράνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή