Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Τριήμερη εκδρομή στο ΚΠΕ Καστριού

Το τριήμερο 25-27 Απριλίου 2013, η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας, σε συνεργασία με την αντίστοιχη Περιβαλλοντική Ομάδα του  Γυμνασίου Κριεζών Ευβοίας υλοποίησαν Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα «Υπαίθρια Διαβίωση και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» στο Οικολογικό Πάρκο Πάρνωνα, στα πλαίσια της κοινής μας επίσκεψης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστρίου Αρκαδίας.
Ξεκινήσαμε 6:30 το πρωί της Πέμπτης με τρένο από Λαμία με πρώτο προορισμό το σιδηροδρομικό σταθμό Οινόης, όπου μας παρέλαβαν με λεωφορείο η Περιβαλλοντική Ομάδα του Γυμνασίου Κριεζών. Όλοι μαζί πλέον συνεχίσαμε το πολύωρο αλλά ευχάριστο ταξίδι μας για την Αρκαδία. Φτάνοντας στο Καστρί και αφού συναντηθήκαμε με τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του κέντρου, συνεχίσαμε όλοι μαζί για τον τελικό προορισμό μας το ορειβατικό καταφύγιο του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης, λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα. Η διαδρομή ήταν μαγευτική, καταπράσινη και όλα έδειχναν ότι το 3ήμερο που θα ακολουθούσε θα χαρασσόταν για πάντα στη μνήμη μας…

Φτάνοντας στο καταφύγιο γύρω στις 3 το μεσημέρι, αφήσαμε στην άκρη τα πράγματά μας και συναντηθήκαμε στην πηγή, στο μεγάλο ξέφωτο, όπου μέσα από τα παιχνίδια γνωριμίας που ακολούθησαν γνωριστήκαμε μεταξύ μας.
Παιχνίδια γνωριμίας

Η ώρα πέρασε γρήγορα και έπρεπε να επιστρέψουμε στον χώρο του καταφυγίου όπου θα στήναμε τις σκηνές μας. Αφού προμηθευτήκαμε τον εξοπλισμό που είχαν φροντίσει να μεταφέρουν τα μέλη της  παιδαγωγικής ομάδας του κέντρου στο καταφύγιο (σκηνές, υπνόσακους και υποστρώματα) ξεκίνησε η διαδικασία… Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μαθητές και συνοδοί, σε ομάδες των 2 ή 3 ατόμων είχαν ετοιμάσει το κατάλυμα που θα τους φιλοξενούσε.
Η κάθε ομάδα στήνει τη σκηνή της

Μετά από λίγα λεπτά όλες οι σκηνές είναι έτοιμες

Παιχνίδια τυχαίας ομαδοποίησης για τον καθορισμό ομάδων εργασίας (Γκούφυ-Γκούφυ)

Σειρά είχε η προετοιμασία του γεύματος. Για το σκοπό αυτό, ολιγομελής ομάδα μαθητών μαγείρεψε εντός του καταφυγίου για όλα τα μέλη της αποστολής. Μετά το γεύμα, άλλη ομάδα μαθητών ανέλαβε το πλύσιμο των πιάτων. Η ώρα πέρασε και λίγο πριν αποσυρθούμε στις σκηνές μας, είδαμε την πανσέληνο αλλά και άλλους πλανήτες μέσα από το τηλεσκόπιο που παρείχε το καταφύγιο. Μαγικές στιγμές!

Ετοιμασία γεύματος στις εγκαταστάσεις του καταφυγίου

Την επόμενη μέρα και ύστερα από το πρωινό που ετοίμασε μία ομάδα μαθητών ξεκινήσαμε για μια πεζοπορία 8 χιλιομέτρων. Το μονοπάτι ήταν πολύ γραφικό και όλοι οι μαθητές επέδειξαν εντυπωσιακές πεζοπορικές ικανότητες, αφού ολοκλήρωσαν τη διαδρομή σχετικά γρήγορα και χωρίς δυσκολίες.

Το μονοπάτι περνούσε κάτω από πεσμένους κορμούς
Στάση για εκπαιδευτικά παιχνίδια και κολατσιό

Επιστρέφοντας στο καταφύγιο, ξεκίνησε η προετοιμασία του γεύματος, ενώ παρακολουθήσαμε μία εισήγηση σχετικά με τη χλωρίδα του Πάρνωνα από τη Βιολόγο που είχε κληθεί να μας την παρουσιάσει. Επίσης, παρατηρήσαμε με τα στερεοσκόπια το μικρόκοσμο που βρίσκεται πάνω σε διάφορα φύλλα από δέντρα της περιοχής.

Παρουσίαση χλωρίδας της περιοχής
Το απόγευμα, ύστερα από μια μικρή ανάπαυλα, συγκεντρωθήκαμε στο γήπεδο όπου χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα έπρεπε να ετοιμάσει και να παρουσιάσει στην άλλη ομάδα το θέμα που είχε αναλάβει να εκπονήσει. Έτσι οι μαθητές της μιας ομάδας μελέτησαν τις αποστάσεις των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος και έδειξαν τη σχετική τους απόσταση μέσα στο χώρο του γηπέδου, τοποθετούμενοι οι ίδιοι στις θέσεις των πλανητών! Η άλλη ομάδα ασχολήθηκε με τη βιολογία. Αναζήτησε διάφορα είδη φυτών, τα οποία και κατέγραψε, ζωγράφισε, ενώ πρότεινε και ένα όνομα γι’ αυτά. Ύστερα ανέτρεξε στη σχετική βιβλιογραφία με σκοπό να αναγνωρίσει την πραγματική τους ονομασία. Με αυτές τις δράσεις ολοκληρώθηκε και η δεύτερη μέρα.

Ομάδες "βιολόγων"

Ομάδα πλανητικού συστήματος

Το Σάββατο, τελευταία μέρα του προγράμματος, μαζέψαμε τα πράγματά μας και συγκεντρώσαμε όλες τις σκηνές και τον υπόλοιπο εξοπλισμό στις κούτες, τις οποίες και θα μεταφέραμε πίσω στο ΚΠΕ Καστρίου. Πριν φύγουμε, συγκεντρωθήκαμε στην πλούσια σκιά ενός δέντρου με σκοπό να διαβάσουμε τα μικρά ποιήματα που είχαμε ετοιμάσει και περιέγραφαν τις εμπειρίες μας από το 3ήμερο. Αφού συμπληρώσαμε και τα φύλλα αξιολόγησης, σειρά είχε η καθαριότητα του καταφυγίου από τους μαθητές. Μέσα σε λίγη ώρα, όλοι οι χώροι του καταφυγίου είχαν καθαριστεί, τα πιάτα πλύθηκαν και τα σκουπίδια που είχαν μαζευτεί συγκεντρώθηκαν στο λεωφορείο ώστε να τα βάλουμε στους κάδους απορριμμάτων του παρακείμενου χωριού.

Διαβάζουμε τα ποιήματά μας

Κάποιοι τα γράφουν τελευταία στιγμή

Πριν αναχωρήσουμε, δεν παραλείψαμε να βγάλουμε και μια αναμνηστική φωτογραφία μπροστά από το καταφύγιο.

Φτάνοντας στο χωριό Άγιος Πέτρος και ύστερα από μια σύντομα βόλτα στο χωριό, καθίσαμε στην ταβέρνα που είχαμε κανονίσει να γευματίσουμε. Η ώρα πέρασε και ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής με ενδιάμεσο σταθμό το σιδηροδρομικό σταθμό Οινόης όπου αποχαιρετήσαμε τους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές του Γυμνασίου Κριεζών και συνεχίσαμε με τρένο για το υπόλοιπο ταξίδι της επιστροφής.

Ήταν ένα 3ήμερο που θα θυμόμαστε για πάντα, αφού εκτός από τις πολύ όμορφες στιγμές που περάσαμε, το σημαντικότερο είναι ότι τις μοιραστήκαμε με άλλα παιδιά, κάναμε καινούργιες φιλίες, ανταλλάξαμε ιδέες και ήρθαμε σε επαφή με τη φύση.